Minor SBI

Op deze pagina vindt u het portfolio dat bijgehouden wordt voor de minor ‘’Sport Business and Innovation’’. Binnen dit portfolio worden alle leerprocessen en verantwoordingen  omschreven. Ook worden diverse ondersteunende modellen en persoonlijkheidstesten op het gebied van ondernemen en leiderschap weergegeven. Opgebouwde netwerken, successen, teleurstellingen, memorable gebeurtenissen en een overzicht van het eerste idee van de innovatieve ontwikkeling krijgen een plek op deze pagina.

de Watersportschool en de Innovatie 

De Hanze heeft al meerdere jaren een Watersportschool waar studenten zich kunnen ontwikkelen tot zeil -en windsurfinstructeur of stages kunnen lopen als hoofdinstructeur of bedrijfsleider. De Watersportschool stimuleert de watersport voor basisscholen, mbo-scholen en scholen binnen het voortgezet onderwijs. Daarbij is de Watersportschool van de Hanzehogeschool ook een belangrijke schakel voor de Watersport Experience (het watersportkamp voor ALO en Sportkunde). Dit is allemaal mogelijk geweest door een eerdere investering van de Hanzehogeschool.  

Er waren al jaren lang plannen om in samenwerking met het Best Western Hotel, de gemeente en het Meerschap, het Paterswoldesmeer te vergroten. Het water zal gaan grenzen aan het hotel en de Watersportschool krijgt een plek aan het water om van uit een vaste locatie te gaan werken. Dit brengt vele voordelen met zich mee zoals groeikansen en een kwaliteitsverbetering van de diensten gericht op de klanten van de Watersportschool en de studenten die actief aan het leren zijn binnen de school.

De plannen die niet eerder door konden gaan, zijn nu in gang gezet door de Gemeente Groningen. De Watersportschool krijgt een unieke kans om vanaf een vaste locatie te gaan opereren. Door deze kans kan de Watersportschool uitgroeien tot een goed georganiseerde sportstimulerende aanbieder voor studenten en haar omgeving. Het aantal watersportinstructeurs dat door de Hanzehogeschool wordt opgeleid kan nog efficiënter functioneren en een grotere groep instructeurs gaan opleiden. Er is momenteel simpelweg een tekort aan bevaarbaar materiaal. Dit jaar moeten er bijvoorbeeld elders zeilboten gehuurd worden om alle instructeurs op te kunnen leiden. Ook zullen diverse doelgroepen rondom het meer, binnen het Best Western Hotel en omgeving Groningen beter benaderd kunnen worden voor watersport activiteiten. Dit geeft studenten de kans zich nog beter te ontwikkelen als instructeur, organisator of bedrijfsleider van de Watersportschool. Er zullen grotere groepen instructeurs opgeleid kunnen worden van een betere kwaliteit. Ook heeft deze verandering een positieve impact op de kwaliteit van de Watersport Experience ,Watersportkamp voor Sportkunde en ALO. Er zullen meer en betere instructeurs zijn,  dit geldt ook voor het beschikbare materiaal. Studenten zullen binnen de Watersportschool in contact komen met een overkoepelende werkcontext, waarin commerciële en gemeentelijke partijen samenkomen. De Watersportschool zal zichzelf in de toekomst draaiende houden als non-profit organisatie en in staat zijn, eigen materiaal te onderhouden met haar inkomsten in 2025.

 

De gemeente in samenwerking met het Best Western Hotel is op dit moment al bezig vele kubieke meters zand weg te graven om het Best Western Hotel nog beter te laten grenzen aan het meer. Zowel het hotel als de gemeente zijn voortvarend bezig. Hanzehogeschool zal niet achter moeten blijven en dient met deze partijen de synergie op te zoeken. Ook geeft het Best Western Hotel aan dat eind 2019 de doorgang naar het meer volledig uitgegraven zal zijn en de nieuwe locatie gereed is voor de Hanzehogeschool.

 

De Watersportschool vraagt aan de Hanzehogeschool een investering de doelstellingen voor de Watersportschool en de Hanze te bewerkstelligen. Er zal geïnvesteerd moeten worden in nieuw materiaal, opslagfaciliteiten, marketing & pr, netwerk en een reddingssloep. Zelf ben ik erg blij met het feit dat de Hanze mij persoonlijk heeft benaderd dit project te gebruiken voor mijn minor.

Het eerste idee (PowerPoint Pitch die werd gebruikt voor de magic six) 

Water Sportschool HANZE
PowerPoint – 2,2 MB 43 downloads

Logboek 

Logboek SBI
Word – 16,1 KB 46 downloads
'

In het Logboek vindt u in tabelvorm de werkzaamheden die zijn verricht binnen de eerste periode van Sport Business and Innovation. Om dit document in te zien zal het gedownload moeten worden via de link. In tekstvorm vindt u in verhaalvorm wat de werkzaamheden voor leerprocessen met zich meebrachten. Opgebouwde netwerken, successen, teleurstellingen en diverse memorabele gebeurtenissen. 

week 7: 

In de eerste week werd de  mogelijke toekomst voor de Watersportschool besproken met Mark-Jan, Herman (hotelmanager) en andere collega's binnen de Watersportschool. In deze zakelijke afspraak werden elkaars belangen ideeën en mogelijkheden besproken. Er werd toestemming gevraagd en gegeven voor nog een plek voor de sloep ter lesondersteuning, opslaglocatie voor materiaal en een werkplek. De Watersportschool mag zich kosteloos vestigen bij het Best Western Hotel. Het hotel heeft belang bij activiteiten op het water gegeven door specialisten. Ik heb hier de eerste namen toe kunnen voegen aan mijn netwerk voor de Watersportschool.  

Ook ben ik in deze week begonnen aan het opstellen van het investeringsplan dat nodig zal zijn om de nodige investering van de Hanze te kunnen verantwoorden. In het begin moest ik nog erg mijn weg vinden en veel documenten opvragen die mij wegwijs binnen de watersportschool zouden maken. Deze week is ook de eerste afspraak met het Meerschap gemaakt om de vergunning te verkrijgen en te kunnen gaan varen met groepen tot 30 deelnemers. 

 

netwerk: collega's, Herman, Mark-Jan, Meerschap en Gemeente Groningen 

succes: professionele vergadering, duidelijke overeenkomst van belangen 

teleurstelling: einddatum graafwerkzaamheden later dan verwacht 

 

week 8: 

In deze week ben ik erg druk bezig geweest met het opstellen van het investeringsplan en het doorlezen van documenten van de Watersportschool. In deze week is er een checklist gemaakt van materiaal dat aangeschaft zou moeten worden om de startup van de nieuwe Watersportschool te kunnen realiseren. Ook tijdens deze werkzaamheden heb ik mijn zakelijke netwerk vergroot. ik kwam in contact met veel leveranciers en oud-partners van de Watersportschool. Onderhandelen en verkrijgen van kortingen ging mij goed af zeker bij de adressen die vaker betrokken zijn geweest bij aanschaffen van watersportmateriaal voor de Watersportschool van de Hanze. De offertes die zijn opgevraagd zijn gebruikt voor de prijs indicatie van het investeringsplan. Al snel werd duidelijk dat er snel gehandeld moest worden om dit plan af te krijgen, aangezien de zeilleverancier Brits is. Als het budget te laat beschikbaar zal zijn levert dit problemen op met de levering en de verhoogde belasting door de Brexit. 

 

netwerk: Eric Kamminga, Aqua Vitesse, diverse sloepeigenaren en een container leverancier 

succes: verbreden van het netwerk, inzien dat de brexit problemen kan opleveren en hier naar handelen, sterk onderhandelen en inlezen in de Watersportschool 

teleurstelling: onrust door de Brexit 

 

week 9:

In deze week zijn alle offertes opgevraagd en verwerkt in de investeringsbegroting. A snel werd duidelijk dat er zo efficiënt mogelijk met het geld van de Hanze omgegaan moet worden om een maximale groei te bewerkstelligen. Daarbij werden ook de eerste inschattingen gemaakt voor de explotatiebegroting die nodig is om het investeringsplan te verantwoorden. Door het opstellen van deze begroting heb ik veel geleerd over diverse kostenposten die verbonden zijn aan de Watersportschool. De nodige hulp van Mark-Jan stuurde mij door dit proces. In deze week ben ik ook naar het Meerschap geweest om de nieuwe toekomstplannen voor te leggen aan het Meerschap en de vergunning op te vragen. Tijdens deze bespreking moesten bepaalde zaken strategisch gespeeld worden om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Ook heb ik dit moment gebruikt om eisen en goedkeuring van het Meerschap te verkrijgen om onze plannen voort te zetten. Ook heb ik in deze week alle betrokkenen van de Watersportschool uitgenodigd om de laatste ontwikkelingen te bespreken en het materiaal te inventariseren voordat de praktijk surfen en zeilen van start zal gaan. Door deze inventarisatie bleek dat niet al het materiaal vaarklaar was en er nieuw materiaal besteld moest worden. 

 

netwerk: personeel Meerschap 

succes: goedkeuring plannen, goedkeuring vergunning en een succesvolle (en blijkbare nodige) inventarisatie  

teleurstelling: niet al het materiaal was bevaarbaar (dit werd wel verwacht) 

 

week 10: 

In deze week heb ik een afspraak gemaakt met AD Reinstra om het investeringsplan onder de loep te nemen en nodige feedback te krijgen. AD gaf aan in de 11e SBI week tijd te hebben voor mij. Ook heb ik studenten gevraagd voor mijn Magic Six opdracht op de minoren markt waarin ik in vogelvlucht studenten meenam in mijn onderneming. Deze studenten hebben mij voorzien van feedback die van waarde is geweest. Daarbij heb ik ook mijn netwerk vergroot door contact te vinden met het bedrijf SponsorGoals. SponserGoals gaf mij een bijbaantje waarin in mijn kwaliteiten als Sportkundige maximaal kon benutten. Ik werd verantwoordelijk voor het benaderen van verenigingen zodat zij via een cashback systeem gratis sponsorgeld kunnen opsparen. Ik kwam naast Sponsorgoals in contact met vele verenigingen die op latere termijn van waarde kunnen zijn (denk hierbij aan uitjes van verenigingen bij de Watersportschool). Ik leer door dit baantje beter te pitchen, netwerken en verkopen. 

 

netwerk: SponserGoals, AD en diverse verenigingen 

succes: nieuw netwerk, afspraak management Hanze, feedback magic six en contract met SponsorGoals. 

teleurstelling: het plan lag een week braak omdat Ad helaas niet eerder een afspraak kon maken. 

 

week 11: 

In deze week was de afspraak met Ad om de eerste feedback over het plan te verkrijgen, hier heb ik veel aan gehad en ik kwam tot inzichten die Mark-Jan mij nog niet kon geven. Op financieel gebied werd mij veel duidelijk en er moesten diverse zaken worden gewijzigd. Ook werden juridische zaken zoals een "letter of intent " laten opstellen besproken. Ik kon weer vooruit met de plannen voor de Watersportschool en de vaart kwam er weer in. Ook startte deze week de eerste theorieles voor het praktijkvak surfen en zeilen, hierdoor heb ik de nieuwe instructeurs en instructrices leren kennen. Bij het Best Western Hotel was deze week ook weer een vergadering met alle belanghebbenden. Ontwikkelingen wat betreft de investeringsbegroting, de bouwplannen,  "letter of intent" en overige zaken werden besproken. Herman liet zijn juridische afdeling een document opstellen. De vergadering was van waarde en alle partijen konden weer vooruit. Aan de hand van de inventarisatie en nieuwe ontwikkelingen binnen de Watersportschool werd er een bestelling gedaan voor surfmateriaal dat nodig zal zijn om de praktijklessen te kunnen starten.  

 

Netwerk: Juridische zaken Best Western Hotel

Succes: opstellen letter of intent, geslaagde vergadering en feedback op investeringsplan 

Teleurstelling: geen 

 

week 12: 

In deze week is er contact gezocht met meerdere sloepaanbieders. ik werd beter in onderhandelen aangezien ik meer kennis kreeg over de boten en de eigenschappen die bij onze sloep passen, makkelijker kon herkennen. 

Om de praktijk surfen in gang te kunnen zetten moesten er extra vinnen geregeld worden bij Eric Kamminga (bestaand netwerk) Hij kon helaas niet de vinnen leveren voor de deadline. Wel had hij nog 3 vinnen te leen (2e hands) nadat ik een beetje druk achter de zaak zette. De overige producten waren geleverd en alles was klaar voor de start. 

Ook zijn de eerste lijnen uitgestippeld om scholen te benaderen als potentiële klanten. Het begon mooi weer te worden en mensen zijn gevoeliger om watersport activiteiten te boeken. 

 

netwerk: Eric Kamminga

succes: alsnog beschikken over de nodige vinnen door professionele druk uit te oefenen op een leverancier na een fout. dit werd hierdoor keurig opgelost in iedereens voordeel.

teleurstelling: extra rit nodig om de volledige bestelling op te halen

 

week 13:

 In deze week kreeg ik een bredere feedback van meerdere betrokkenen binnen het management van de Hanze. Dit was waardevol en ik kwam tot nieuwe inzichten op het gebied van verhuur technische aspecten en op het gebied van onderwijs binnen de Watersportleerschool. Deze inzichten werden meteen verwerkt in het plan. 

Ook ben ik verenigingen gaan benaderen in naam van SponsorGoals  (bestaand netwerk) hierdoor is mijn pitch nog beter geworden en heb ik meerdere verenigingen kunnen benaderen. De vergunning is ook verkregen van het Meerschap, wel heb ik er veel achteraan moeten zitten. Door de extra verkregen 2e hands vinnen ging de praktijkles in deze week gewoon door. 

 

netwerk: nieuwe gezichten binnen het management Hanze 

succes: verkrijgen van de vergunning, succesvolle verkoop voor sponsergoals en de les die door kon gaan door extra vinnen 

telleurstelling: te vaak achter de broek van het meerschap moeten zitten 

 

week 14: 

In deze week werden de eerste afspraken gemaakt met scholen als potentiele klant, dit is een belangrijke inkomstenbron voor de watersportschool. Ook ben ik actief geweest voor de kitesurfschool waar ik al 7 jaar lang werk. Hier heb ik coördinerende rol vervuld tijdens het instructeur opleidingsweekend, mijn werkgever was erg tevreden over mijn aansturende kwaliteiten en de manier waarop in communiceerde met iedereen. Voor de verantwoording van de samenwerking tussen het best western en de Hanze moet er een letter of intent komen, deze wordt in het inversteringsplan geplaatst. na dat ik zelf een opzet naar Herman had gestuurd zou hij een tegen verzoek doen na dat onze belangen verwerkt waren in een document opgesteld door de juridische afdeling van het best western. Helaas moesten de Vinnen vroeg tijd terg worden gebracht. Eric had de vinnen nodig voor de verkoop. Omdat wij ze de week er op niet nodig zouden hebben koos ik er voor om ze terg te brengen. de levering van onze eigen vinnen zou aankomen voor de volgende les. 

 

netwerk: juridische zaken Best western 

Succes: eerste afspraken met klanten, succesvol leiderschap vertoont, het inschakelen van hulp bij zaken waar ik zelf niet uit kom (juridische zaken) 

Teleurstelling: nog een extra rit naar Eric Kamminga om de vinnen af te leveren 

 

week 15:

In deze week kreeg in de "letter of intent" terug van de Juridische zaken van het Best Western, dezelfde dag nam ik contact op met Ad Reinstra om het document door te nemen met de Juridische afdeling van de Hanze. Ook moesten zaken voor verhuur technische eisen besproken worden. Hier heb ik veel van opgestoken, het inschakelen van hulp was een grote tijdwinst! In deze week werd meteen een vervolgafspraak voor een definitieve goedkeuring van het plan gemaakt. Ook werden de eerste scholen bezocht op locatie of mogelijkheden door te spreken (afspraken gemaakt in week 14) De scholen waren positief over de kosten en de opbrengsten van de dienst. In dezezelfde week heb ik wederom dezelfde leidinggevende rol vervuld voor Kite Mobile.

 

netwerk: diverse scholen 

Succes: inschakelen van professionele hulp, positiefe respons van klanten en een tevreden opdrachtgever. 

teleurstelling: geen 

 

week 16 

In deze week zijn de eerste klanten voorzien van surf en zeillessen, de klanten waren erg tevreden en over het algemeen liep de dag erg goed. Ik heb ook de feedback opgevraagd om de diensten van hogere kwaliteit te kunnen voorzien. Ik heb nieuwe inzichten gekregen door de feedback en deze is dan ook erg waardevol geweest. Na het gesprek met Ad bleek dat er nog kleine aanpassingen in ''the letter of intent'' aangebracht moesten worden. Het bleek zo te zijn dat we meer beperkingen hadden volgens het document dan besproken. Hiervoor heb ik in dezelfde week nog een afspraak gemaakt. Ook dit is erg leerzaam geweest omdat ik hier nog geen ervaring in had.

Ook is via Ad contact gemaakt met de verzekeringstechnische adviseur van de Hanze. Deze persoon is volgens Ad moeilijk bereikbaar en dit kan voor problemen gaan zorgen. Ik heb mezelf voorgenomen het lijntje kort te houden. 

 

netwerk: Verzekeringsadviseur, medewerkers basischolen, klanten 

succes: goede lesdagen gedraaid voor onze doelgroep, aanpassingen in de ''LOI''

teleurstelling: verzekeringtechnisch adviseur is lastig te bereiken 

 

week 17 

In deze week zijn er weer nieuwe klanten betrokken, zowel het bestaande netwerk als mijn eigen netwerk is ingezet om de klanten te werven. De afspraken zijn afgestemd en alle zaken om de dag voor te bereiden zijn afgerond. Zoals Ad verwacht heeft de verzekeringstechnische medewerker niet gereageerd. Ik heb opnieuw contact gezocht en na 4 dagen is er een reminder verzonden waarin de leidinggevende werd meegenomen in de cc. Ook zijn de materialen van de Watersportschool geïnventariseerd in verband met de Watersportweek op Texel. Benodigd materiaal werd bijbesteld en opgeknapt voor intensief gebruik. 

 

netwerk: nieuwe school, Fit For Life 

succes: nieuwe klanten, georganiseerde inventaris en georganiseerde voorbereidingen Texel 

teleurstelling: onprofessionele houding verzekeringstechnische zaken. 

 

week 18 

In deze week is succesvol een afspraak gemaakt over de verzekeringstechnische zaken. Alle documentatie die raakvlakken heeft met verzekeringen zijn gedeeld, momenteel wordt er een juridisch en verzekeringstechnisch kader opgesteld. Ook zijn de materialen ingeladen voor de watersportweek op Texel en deze zullen ook deze dagen vertrekken naar het eiland. De plannen voor de investeringsbegroting worden afgerond en verwerkt in nieuwe opdrachten voor volgend jaar. Wel vond ik het jammer dat ik deze dagen niet altijd kon bouwen op het personeel. Ik heb ongepland veel zaken op me moeten nemen, gelukkig was er sprake van ''pilot in the plane'' en heb ik de zaken professioneel kunnen afronden. Wel met meer moeite en tijd dan wenselijk, maar ook dit hoort er soms bij. Ik heb mijn ontevredenheid zakelijk besproken en feedback meegegeven onder het motto ''verdrink geen dode eend''.  

 

netwerk:- 

succes: door druk uit te oefenen op het management, toch een belangrijke afspraak in weten te plannen. 

teleurstelling: verwachtingspatroon personeel niet behaald, wel goed opgelost. (lange termijn perspectief) 

 

'

Samenvatting leerproces uit de praktijk  

Tijdens de minor heb ik veel geleerd van het ondernemen en de verantwoordelijkheden die daar bij kwamen kijken. Mijn ambitie is om later een surf/buitensport school te starten. Binnen mijn minor kreeg ik een mooie casus om dit eens te proberen in de praktijk. Ik heb geleerd beter en planmatig te werk te gaan. Voorbeelden hiervan zijn; beter geworden in plannen en agenda's bijhouden, noteren van gegevens (standaard pen en papier bij je hebben en aantekeningen maken voordat zaken vergeten worden).

 

Ik was altijd al goed om op het juiste moment de juiste keuzes te maken en te kunnen handelen, zeker als het op het sturen van sportactiviteiten aankomt. Dit keer kwamen daar ook managementtaken bij, die verder gingen in verantwoordelijkheden. Als ondernemer is het contact met je klant en stakeholders anders dan ik gewend was. Ik heb veel geleerd van de intensieve contactmomenten met partijen. Verantwoordelijkheden nemen en praktisch vooruitdenken zijn aanzienlijk verbeterd. Ook ben ik beter gaan netwerken en heb ik het nut hiervan in de praktijk mogen ervaren. Vele nieuwe connecties en ingangen zijn gemaakt voor mijzelf en de Watersportschool.

 

Ik heb veel geleerd van het aansturen van mijn medewerkers. Deze namen vaak minder verantwoordelijkheid of waren niet goed stuurbaar. Dit zorgde soms voor botsingen en een te uitgesproken mening van mij. Ookal stond ik volledig in mijn recht, je zult problemen moeten oplossen ''verdrink geen dooie eend'' en denk aan de lange termijn (veel geleerd van het boek dat ik heb gelezen). 

 

Door alle extra bezigheden die voor een bedrijfsleider/manager/ondernemer van toepassing zijn heb ik veel geleerd van de werking van een onderneming. Van plannen uitschrijven en concepten ontwikkelen tot het testen hiervan met bestaande klanten. En van verzekeringstechnische zaken tot het factureren van klanten en leveranciers. Allemaal onderwerpen die ik tot voorheen alleen nog maar theoretisch heb kunnen behandelen, werden voor het eerst in de praktijk vormgegeven. Dit heeft mij veel gebracht en bevestigd dat ik ondernemer ga worden! Ik zat op mijn plek, vond uitdaging en het werk verveelde mij niet! 

 

Tijdens het draaien van de onderneming in de praktijk herkende ik veel termen die in de toetsstof voorkwamen. Blue Ocean, effectuation principes, leiderschapsstijlen en omgang met klanten, koppelden veel theorie aan mijn praktijk. Dit maakte de theorie ook minder droog dan bij andere vakken. Het Blue Ocean principe is iets wat onze organisatie als de Watersport school typeert, hier ben ik dan ook mijn focus op gaan leggen om zo efficiënt mogelijk onze ingangen rondom het meer te borgen Veel samenwerkingsverbanden zijn aangegaan en concurrenten werden al snel partners. Bijna alle ''concurrenten'' hebben mij zelfs indirect een baan aangeboden de laatste maanden. 

Ook van de zaken waar ik nog minder van wist heb ik veel geleerd; verzekeringstechnische zaken, aansprakelijkheid, financiële constructies en factureren. 

Iedere klant die we hebben geholpen was blij en enthousiast over het geleverde werk. Dit was een belangrijke bevestiging van het succes van de Watersportschool dit jaar!  

 

documenten 

Hier ziet u diverse persoonlijkheidstesten, andere bijlagen, overige documenten (hardcopy) neem ik indien nodig mee (hier staan namelijk cijfers, persoonlijke gegevens en offertes met kortingen in. Deze gaan niet publiekelijk op het internet) 

zakelijke documenten 

SOAR Watersportschool
Word – 21,1 KB 34 downloads

In de SOAR analyse worden alle kwaliteiten, sterktes, resultaten en kansen van de organisatie omschreven. 

Deze analyse laat in een overzicht het bedrijf in de kracht zien, de Watersportschool valt onder een leerbedrijf dat zich onderscheidt met een maatschappelijke meerwaarde. 

Er wordt samengewerkt met veel partijen binnen het werkveld en studenten kunnen zichzelf ontwikkelen binnen dit bedrijf als instructeur, bedrijfsleider/manager en diverse andere functies. De Watersportschool geeft studenten binnen minoren of andere stages de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen in een leeromgeving als non-profit organisatie in samenwerking met veel verschillende soorten partijen met diverse belangen. Door deze unieke setting is de student in de praktijk bezig met het werken binnen het werkveld. 

Ook heeft de Watersportschool een sportstimulerende rol voor de watersport in regio Groningen vanaf een prachtige locatie, met unieke privileges! 

Dit door de samenwerking met het Best Western Hotel, de gemeente en overige partijen. 

Door deze Innovatieve ontwikkeling van de Watersportschool kunnen vele doorgroeimogelijkheden ontwikkeld worden op sportief en leergebied, mooie mogelijkheden die de Hanzehogeschool aanbiedt worden beloond!

Magic 6
Word – 14,5 KB 32 downloads

Bij de Magic Six werden 6 verschillende personen gevraagd zijn/haar mening te vormen over het begin concept van de onderneming. Dit was een deel van onze prototype fase. met deze feedback heb ik nieuwe inzichten gecreëerd. (gebruikt bij de PowerPoint eerder getoond op deze pagina) 

Vergunning 2
PDF – 81,9 KB 31 downloads

De vergunning is een van de onderdelen die ik heb moeten regelen om de doelstellingen van de Watersportschool te bewerkstelligen, ook is het Meerschap een van onze belangrijkste partners. 

Factuur Preadinius
Excel – 47,2 KB 38 downloads

Het formulier at gemaakt is om facturen via de Hanze naar onze klanten te sturen. 

Feedback Klanten
Word – 283,8 KB 57 downloads
Feedback Klanten
Word – 284,4 KB 32 downloads
Feedback Klanten 2
Word – 283,9 KB 32 downloads

Het formulier om feedback op te vragen aan klanten (deze werd direct na het evenement of activiteit bij ons verstuurd. 

Feedback Klanten
Word – 284,2 KB 58 downloads

Feedback van onze eerste klant 

Protocol Veiligheid Kopie
Word – 19,2 KB 37 downloads

Het calamiteiten plan 

Voorwaardenovereenkomst Extern
Word – 130,7 KB 51 downloads

De voorwaarde overeenkomst die ondertekend werd voor de start van de activiteiten (enkele dagen er voor). 

Water Sportschool HANZE
PowerPoint – 2,2 MB 57 downloads

De presentatie die werd gegeven op het WAS

feedback ontvangen uit groep samengevat:

- inhoudelijk goed 

- presentatie aantrekkelijk en zakelijk 

- duidelijk 

- gebruik gemaakt van veel voorbeelden uit de praktijk gekoppeld aan modellen en termen 

- gemiddeld cijfer 8 

 

Canvas
Word – 261,0 KB 30 downloads

Binnen het Canvas model worden alle stakeholders, doelstellingen, de meerwaarde en kwaliteiten van de Watersportschool in kaart gebracht.

Deze analyse is net als de SOAR een globale maar goede samenvatting van het bedrijf. 

Hanzehogeschool Sportstudies Intentieovereenkomst
Word – 16,2 KB 36 downloads

De letter of Intent is het document dat in samenwerking met het Best Western Hotel en de Hanze is opgesteld door juridische professionals. Zelf ben ik niet specialistisch op dit gebied. Ik kon mijn netwerk gebruiken om deze kennis elders te verkrijgen. Het resultaat is de Letter of Intent die nodig is om de verantwoording m.b.t. de investering te ondersteunen. 

 

persoonlijkheidstesten 

belbintest(1)
PDF – 140,4 KB 41 downloads

De Belbin is een test die over een aantal stellingen jouw handelingsstijl in kaart brengt. De test is een mooie persoonlijkheidstest die mij als ondernemer, samenwerker en sportkundige omschrijft. 

Belbin uitslag in tabel
Word – 17,2 KB 51 downloads

Hierbij de uitslag van de door mij ingevulde Belbin test. 

Het Levenswiel
Word – 218,1 KB 33 downloads

Het Levenswiel vat mij als persoon samen, de kwaliteit van diverse onderdelen wordt gepresenteerd. 

Binnen de minor en het afstudeerproject wil ik mij focussen op diverse onderdelen en de minder hoog scorende onderdelen verbeteren. 

De Great Five Als
Word – 30,0 KB 35 downloads

De Great Five is een test die mijn kwaliteiten en persoonlijkheid samenvatten. Reflecteren kwam hier als opvallende goede eigenschap naar voren. 

groepsopdrachten en book report 

Feedback Op Begeleiding Klas 1 I Binnen Innovatieve Sport Product
Word – 15,6 KB 33 downloads

In de eerste periode van SBI kregen we als gezamenlijke opdracht om per 2 tal een eerstejaarsklas te begeleiden. De eerstejaars kregen de opdracht een innovatief sport product/dienst te ontwikkelen. Tijdens de lessen ondersteunden wij bij vragen terwijl de klas bezig was met het eigen product/dienst. Ook heb ik een deel van een les verzorgd tijdens een workshop over verdienmodellen. Aan het einde van de rit hebben we moeten helpen door de presentaties van de studenten te beoordelen voor een eindcijfer. 

SBI Groepsopdracht 2
Word – 1,8 MB 38 downloads